تکاپو
تکاپو
مدرسه مذهبی پسرانه تهران

تاثیر تربیت اسلامی در رفتار فرزندان با ثبت‌ نام در مدرسه مذهبی پسرانه تهران

در این مقاله به تاثیری که یک مدرسه مذهبی پسرانه تهران بر تربیت اسلامی فرزندان می گذارد، می پردازیم.

آموزش فرآیندی است به منظور تأثیرگذاری بر دانش آموزان تا بتوانند خود را به کمال برسانند. تربیت اسلامی فرزندان در یک مدرسه مذهبی پسرانه تهران به آنها کمک می کند تا با  بهترین نحو ممکن با محیط خود آشنا شده و در نتیجه باعث تغییراتی در جهان شوند که  اجازه می دهد تا در زندگی اجتماعی به نحو احسن عمل کنند.

والدینی که مایلند فرزندان خود را با اصول دینی تربیت کنند ترجیح می دهند آنها را در یکی از مدارس مذهبی پسرانه در تهران ثبت نام کنند.

ضرورت تربیت اسلامی برای فرزندان

تربیت دینی اسلامی امری بسیار ضروری برای کودکان است، زیرا هدف تربیت دینی اسلامی هدایت است.

فرزندان مسلمان واقعی، با ایمان راسخ، انفاق پارسا و منش شریف برای جامعه، دین و دولت مفید هستند. بر اساس قانون، اساس آموزش  (قانون نظام آموزش و پرورش کشور) این امر را تأیید می کند.

از مهد کودک گرفته تا دانشگاه باید آموزش های دینی توسط یک مدرسه مذهبی پسرانه تهران هم برای سطح تحصیلات در مدرسه اسلامی و هم دولتی به دانش آموزان داده شود.

در اصل یک مدرسه مذهبی پسرانه تهران دارای اهدافی  برای آموزش دین اسلام است که باید چه از نظر ماهیت عمومی و چه خاص به آنها دست یافت.

هدف از تربیت اسلامی در مدرسه مذهبی پسرانه تهران

این مدارس هدف از تربیت دینی اسلامی را القای تقوا و اخلاق دانستند. هدف نهایی شکل دهی انسانهایی است که از نظر اسلامی دارای شخصیت والایی باشند.

همچنین بخوانید :  به دنبال بازی هایی برای افزایش هوش مالی کودک تان هستید؟ این پست به شما کمک می کند!

در واقع، هدف از آموزه ها ی اسلامی در این مدارس تربیت اسلامی به منظور تحقق آرمان های اسلامی دانست.

آموزش دینی ارائه شده به مدارس عامل مهم و پایه ای برای شکل دادن به ویژگی های شخصیتی دانش آموزان است، به طوری که آنها نگرشی منطبق بر موازین اسلامی داشته باشند،  بنابراین تربیت دینی در برنامه این مدارس گنجانده شده است.

 

 آموزش شخصیت در یک مدرسه مذهبی اسلامی

در مدرسه مذهبی پسرانه تهران، دانش آموزان مطالعاتی را در مورد چگونگی داشتن شخصیت خوب پیدا می کنند.   شخصیت تأثیر بیشتری بر عملکرد یادگیری و شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارد.

انتظار می رود آموزش شخصیت از طریق آموزش، به ویژه فراگیری معارف اسلامی در ترتبیت فرزاندن نقشی ایفا کند.

 حمایت از موفقیت شخصیت در دانش آموزان به ویژه رفتار اجتماعی.

 

هدف نهایی از تربیت اسلامی در مدرسه مذهبی پسرانه تهران توسعه، دستیابی به بلوغ در فرآیند یادگیری برای تطبیق با هنجارهای گروهی است. لذا اخلاق و سنت در یک واحد ادغام شده و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

این فرآیند شامل تغییرات در روابط فردی با دیگران، تغییرات عاطفی، و تغییرات در شخصیت است،  اما در واقعیت،  دانش آموزانی هستند که با تمسخر دوستان خود به همسالان خود احترام نمی گذارند، و در کلاس قوانین مدرسه را نقض می کنند.

همچنین دانش آموزانی هستند که با دوستانشان کنار نمی آیند. بنابراین، رفتار اجتماعی دانش آموزان باید توسط معلم سرمایه گذاری شود.

دانش‌آموزان نه تنها به کسب مطالبی که تدریس می‌شود می پردازند، بلکه با ایمان به خدا الگوی رابطه خوب با همنوعان را دنبال می کنند.

همچنین بخوانید :  بحران فضای مجازی و استفاده ناصحیح فرزندان

 

شکل دهی رفتار اجتماعی در دانش آموزان توسط یک مدرسه مذهبی پسرانه تهران

 

لذا با توجه به پیشینه فوق می توان نتیجه گرفت که رفتار اجتماعی به معنای  نوعی تقوا مبتنی بر اخلاق اجتماعی اسلامی یا رفتار اجتماعی اسلامی است.

از طریق آموزش های ارایه شده دانش آموز کار نیک انجام می دهد، به دیگران احترام می گذارد، برادری را حفظ می کند، و به دیگران کمک نموده و با آنها معاشرت می کنند.

یادگیری به معنای تحقق برنامه درسی است که مستلزم فعال بودن معلم در آن است و ایجاد و رشد فعالیت های دانش آموزان مطابق با برنامه از پیش طراحی شده می باشد.

مهم ترین ویژگی معلمان در یک مدرسه مذهبی پسرانه تهران

برخی از ویژگی های معلمان در این مدارس عبارتند از:

  • معلم باید بر اصول یادگیری مسلط باشد،
  • رسانه های یادگیری را انتخاب و استفاده کند،
  • نتایج یادگیری شرکت کنندگان در مطالعه را ارزیابی کند.
  • پایبند به اصول اخلاقی باشد.

بر این اساس فرآیند یادگیری، آموزش تربیت اسلامی فرآیندی است که شامل مجموعه ای از اقدامات معلمان و دانش آموزان می باشد.

اهداف یادگیری اساساً فرآیند تعامل بین دانش آموزان و محیط آنها است تا تغییر بهتری در رفتار آنها ایجاد شود.

یادگیری یک فرایند کل یکپارچه است و فعالیت عمدی بین دانش آموزان و معلمان برای دستیابی به اهدافی که تدوین شده است، یعنی وجود تغییرات در رفتار دانش آموزان، تجربه، مهارت و  شخصیت ها و غیره می باشد.

جمع بندی

یادگیری فرآیند تعامل بین  دانش‌آموزان و محیط اطرافشان  است به گونه‌ای که تغییرات رفتاری در آنها در جهت ارتقا رخ دهد.

همچنین بخوانید :  تقویت هوش مالی کودک و تاثیر آن در بزرگسالی

یادگیری مهمترین وظیفه شناسایی محیط به منظور پشتیبانی است و علم تربیت اسلامی در زندگی معنا و نقش مهمی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مدارس مقاله آشنایی با بهترین مدرسه مذهبی پسرانه در تهران را مطالعه کنید.

 

منبع :

The Effect of Islamic Education Subject on the Development of Student Social Behavior, Diny Kristianty Wardany

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *