• انتخاب شهر
    • (انتخاب همه)
    • همدان
    • بجنورد
    • کاشان
    • کردستان
    • ارومیه
    • گرگان
    • کرمان
    • سمنان
    • رشت
    • یزد
    • اهواز
    • مشهد
    • زاهدان
    • تبریز
    • اصفهان
    • سنندج
    • کرج
    • بیرجند
    • کیش
    • اصفهان
    • شیراز
    • تهران
  • ورود / ثبت نام
  • خرید پلن عضویت
تکاپو
  • صفحه اصلی
  • مراکز آموزشی
    • مدارس دولتی
      • پیش دبستان مختلط دولتی
      • پیش دبستان پسرانه دولتی
      • پیش دبستان دخترانه دولتی
      • دبستان پسرانه دولتی
      • دبستان دخترانه دولتی
      • راهنمایی پسرانه دولتی
      • راهنمایی دخترانه دولتی
      • دبیرستان پسرانه دولتی
      • دبیرستان دخترانه دولتی
      • دبیرستان دخترانه ایثارگران
      • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
      • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
      • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
      • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
      • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
      • هنرستان فنی پسرانه دولتی
      • هنرستان فنی دخترانه دولتی
      • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
      • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
      • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
      • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • مهد کودک ها
    • آموزشگاه زبان
    • آموزشگاه موسیقی
  • درباره ما
  • تماس با ما
خانه / اخبار / 166 طرح به دبیرخانه همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی واصل شد
تکاپو

166 طرح به دبیرخانه همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی واصل شد

اخبار

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ 2 بازدید
تکاپو

آخرین مراکز آموزشی

  • هنرستان دخترانه شهدای سایپا تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه باغچه بان تماس بگیرید
  • هنرستان یادگار امام تماس بگیرید
  • هنرستان مهر وطن تماس بگیرید
  • هنرستان مقدم سامان تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه شهدای سایپا تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه باغچه بان تماس بگیرید
  • هنرستان یادگار امام تماس بگیرید
  • هنرستان مهر وطن تماس بگیرید
  • هنرستان مقدم سامان تماس بگیرید

دسته‌ بندی مراکز آموزشی

  • مدارس خاص
  • مدارس غیرانتفاعی
  • آموزشگاه هنر
  • آموزشگاه نقاشی
  • مدارس دولتی
    • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دولتی تیز هوشان
    • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
    • هنرستان فنی دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • پیش دبستان دخترانه دولتی
    • دبستان دخترانه دولتی
    • راهنمایی دخترانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه دولتی
    • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
    • پیش دبستان مختلط دولتی
    • دبستان پسرانه دولتی
    • پیش دبستان پسرانه دولتی
    • راهنمایی پسرانه دولتی
    • دبیرستان پسرانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه ایثارگران
    • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
    • مجتمع آموزشی پسرانه دولتی
    • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
    • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
    • هنرستان فنی پسرانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
  • مهد کودک ها
  • آموزشگاه زبان
  • آموزشگاه موسیقی

166 طرح به دبیرخانه همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی واصل شد

سومین همایش بین‌المللی و دهمین همایش و نمایشگاه ملی مدرسه ایرانی-معماری ایرانی

تهران (پانا) – دبیر علمی همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی گفت در مجموع 264 نفر در این همایش ثبت‌نام کرده بودند که 166 طرح به شکل فیزیکی به دبیرخانه همایش رسید و داوری از بین آن‌ها صورت گرفت.

منوچهر معظمی در سومین همایش بین‌المللی و دهمین همایش و نمایشگاه ملی مدرسه ایرانی – معماری ایرانی اظهار کرد: امسال دهمین دوره است که این همایش برگزار می‌شود و جزء معدود همایش‌هایی است که همچنان در مسیر خود توانسته پابرجا بماند و از جمله افتخارات در وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است که امروز توانسته شاهد دهمین دوره باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره، اتفاق متفاوتی را شاهدیم بابت اینکه به دهمین دوره رسیدیم و زمانی است که می‌توان معماری نوین برای مدارس را انتظار داشت. برای هویت‌بخشی به معماری مدارس در سال ۸۱ این موضوع مطرح شد و امروز شاهد این هستیم که بعد از برگزاری همایش‌ها غیر از پروژه‌ها آنچه به یادگار مانده، آثاری است که می‌توان به آن‌ها تکیه کرد.

معظمی با اشاره به جایگاه مدرسه در نظام اجتماعی کشورها بیان کرد: بسیاری از کشورها مدرسه را نماد توسعه‌یافتگی می‌دانند و در کشورمان هم جا دارد که به این موضوع بیش از پیش پرداخته شود و کمک کنند تا نهاد آموزش و پرورش که در مدرسه اتفاق می‌افتد به شدت مورد حمایت قرار گیرد.

دبیر علمی همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی با بیان اینکه توجه به مدرسه به عنوان نماد و سَمبل در بسیاری از کشورها مثل ژاپن نصب‌العین برنامه‌های توسعه‌ای است، گفت: توسعه منابع انسانی هم از توسعه بناها در مدارس ایجاد می‌شود و از این نظر، معماری مدارس و جذابیت آن نیز مهم است.

همچنین بخوانید :  روایت حضور گسترده مردم انقلابی در 22 بهمن

وی با اشاره به اینکه طبیعت در کرونا با آموزش مجازی، ما را مجبور کرد به دنیای ارتباطات وارد شویم، اظهار کرد: در این شرایط اگر به شرایط زمانه و زمینه توجه شود، مفهوم مدرسه هم مفهوم متفاوتی می‌شود. قاعدتا باید در معماری مدرسه هم دگرگونی داشته باشیم و در دهکده کوچک جهانی نمی‌توان فارغ از این بود و مدرسه را با کالبد گذشته تداوم داد.

معظمی با بیان اینکه مدرسه، محل اجتماعی و جامعه‌پذیر شدن و مشارکت‌پذیر شدن دانش‌آموزان است، خاطرنشان کرد: معماری مدرسه به تعبیری دماسنج جامعه و فرهنگ هر مملکت است. بنابراین نه در شعار بلکه در عمل باید دید که تا چه اندازه این امر را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی که درگیر شکل دادن به مدرسه است را باید حمایت و تقویت کنیم، ابراز کرد: این سوال مطرح می‌شود که «آیا طراحی مدرسه کار دشواری است؟» قطعا همینطور است. وقتی به این توجه کنیم که یک زندگی را تصور کنیم که فضا به ما شکل می‌دهد، شاه‌بیت کار، فضا است که گاهی از آن غافل هستیم به همین دلیل به معماری باید توجه کنیم.

معظمی در خصوص توجه به سنت اظهار کرد: سنت هم توجه به گذشته را دارد و هم همواره متناسب با زمینه و زمانه شکل گرفته است. همایش دهم بر محوریت طراحی مدرسه شکل گرفته و ایرانی بودن مدرسه و معماری بودن مدرسه مورد توجه قرار گرفته است.

دبیر علمی همایش مدر سه ایرانی – معماری ایرانی با بیان اینکه از این پس باید ببینیم تجربه 10 ساله چه در اختیار ما قرار داده است، گفت: دوره‌به‌دوره، شاهد ارتقا بوده‌ایم و به‌خصوص ارتقای آثار این دوره با دوره قبل بسیار مشهود بود. در دوره جدید، یکی از نکاتی که می‌تواند دنبال شود پرداختن به مدارس وضعیت موجود است.

همچنین بخوانید :  مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر شهید سیدمهدی موسوی

وی یادآور شد: در مجموع 264 نفر در این همایش ثبت‌نام کرده بودند که 166 طرح به شکل فیزیکی به دبیرخانه همایش رسید و داوری از بین آن‌ها صورت گرفت.

کارنامه قابل قبولی در توجه به معماری ایرانی نداریم

بهشتی، سخنران ویژه این همایش نیز گفت: وقتی صحبت از معماری ایرانی می‌کنیم چه کار باید بکنیم؟

وی ابراز کرد: علی‌رغم اینکه 40 سال اصرار و توصیه به معماری ایرانی داشتیم اما خیلی کارنامه خودمان را قابل قبول نمی‌توانیم اعلام کنیم.

بهشتی با بیان اینکه باید ببینیم مشکل در کجاست، اظهار کرد: نه فقط در معماری بلکه تقریبا در همه عرصه‌ها این گرایش را می‌بینیم که وقت‌هایی توجه به چیزی شده که حاصل تجربه زیستی است.

وی با بیان اینکه باید بررسی کنیم که چرا موفق نبوده‌ایم، خاظرنشان کرد: پرونده قطوری از دعوایی تحت عنوان «سنّت» و «مدرنیته» وجود دارد که اول باید تکلیفمان با این دعوا را مشخص کنیم.

بهشتی با بیان اینکه این یک جنگ زرگری است، افزود: دعوای سنت و مدرنیته در کشور نداریم. در ۱۵۰ سال اخیر خیلی صحبت از مدرنیته شده اما آنچه در کشورمان اتفاق افتاده، مدرنیته نیست. یکی از ویژگی‌های مدرنیته در غرب این است که دین‌زدایی می‌کرد. یکی دیگر این بود که فاعلانه بود و منفعلانه نبود یعنی تمام متفکرین اندیشه مدرن هم خودشان توصیه می‌کردند و هم خودشان در معرض نقد همدیگر بودند.

سخنران ویژه همایش مدرسه ایرانی – معماری ایرانی با بیان اینکه در اندیشه مدرن همیشه منفعل هستند و همین این‌ها باعث می‌شود مدرنیته نباشند، گفت: متجددین ما به صحبت‌های بزرگان دین یعنی امامان اشاره می‌کنند همانطور که متجددین آن‌ها هم به سخنان بزرگان آن علم اشاره می‌کنند.

همچنین بخوانید :  ضرورت هماهنگی اولیای دانش‌آموزان با شرایط و ویژگی‌های نسل جدید

وی در خصوص سنت اظهار کرد: اگر مدرنیته یک امر جدید است، سنت، امر قدیمی است. سنت، شیوه آزموده هست که جواب می‌دهد. یعنی همه آن شیوه را آزموده‌اند و می‌دانند که جواب می‌دهد.

بهشتی تصریح کرد: خود مدرنیته، یک سنتی است که در غرب پدید می‌آید. یکی از ویژگی‌های بارز سنت این است که باید با زمینه و زمانه خود نسبت برقرار کند و اگر ارتباط برقرار کند، چیز جدید و نو می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز سنت نسبت به مدرنیته شدن، مقاومت می‌کند که نشان می‌دهد این سنت نیست، افزود: باطل‌السحر هر دو تای این‌ها معاصر شدن است. باید معاصر شویم که در این صورت، مساله حل می‌شود.

بهشتی با بیان اینکه هر موجود زنده‌ای در عین اینکه نو می‌شود، اصالت خود را هم حفظ می‌کند تا زنده بماند، گفت: معاصر شدن یعنی همیشه در هر زمانه‌ای با مجموعه‌ای از متغیرها مواجه هستیم. تعداد متغیرها در گذشته زیاد نبود اما امروز با طوفان و همهمه متغیرها مواجه هستیم که باید از هیاهوی این متغیرهایی که تعدادشان گاهی بیش از ذهن ما می‌شود و در برابر این همهمه دچار گیرپاچ می‌شویم، خارج شویم.

وی افزود: به نظرم گمشده ما معاصر شدن است و تا زمانی که اسیر متغیرها هستیم، مشکلی از ما حل نخواهد شد.

اشتراک گذاری
مطلب قبلی

۱۰۰ هزار کلاس درس ناایمن در کشور وجود دارد

مطلب بعدی

نشست تخصصی الگوی مفهومی تربیت فناورانه با مشارکت قرارگاه تربیت فناورانه آموزش و پرورش برگزار می‌شود

مطالب مرتبط

15 ساعت قبل اخبار 0 بازدید

ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنم بازسازی معنوی همگان است

اسلامشهر(پانا)-دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر، ماه پربرکت رمضان را از فرصت‌های بزرگ خودسازی دانست و گفت...

15 ساعت قبل اخبار 0 بازدید

امیدآفرینی رویکرد اصلی آموزش و پرورش البرز در سال پیش رو خواهد بود

کرج (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش البرز صبح امروز در نخستین جلسه شورای معاونین اداره...

15 ساعت قبل اخبار 0 بازدید

شناورسازی حضور یکی از والدین کارمند صاحب فرزند دبستانی یا پیش دبستانی

تهران (پانا)-  دستگاه‌های اجرایی مکلف به شناورسازی حضور یکی از والدین کارمندی که فرزند دبستانی یا...

15 ساعت قبل اخبار 0 بازدید

بزرگترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزی 29 فروردین برگزار می‌شود

تهران (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شیوه‌نامه اجرای طرح بزرگترین محفل...

2 روز قبل اخبار 0 بازدید

پویش دانش‌آموزی «رمضان شاد» برگزار می‌شود

تهران (پانا) - پویش دانش‌آموزی «رمضان شاد» همزمان با ماه مبارک رمضان در بستر پیامرسان «شاد»...

2 روز قبل اخبار 0 بازدید

معلم، اصلی‌ترین عامل تحول نظام تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید برجایگاه و نقش معلم و توجه سند تحول...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکاپو

ما دستیار آموزشی شما هستیم ، شما پدر و مادر گرامی میتوانید به تجربه بیش از 20 سال تیم ما در حوزه آموزشی اعتماد کنید و با انتخاب های خوب خود، بهترین سرنوشت را برای فرزند دلبندتان رقم بزنید

تماس با ما

تهران میدان فردوسی ، خ موسوی ، بن بست نیکپور، خانه خلاق آموزش و پرورش

شماره تماس: 02128429949 -09361584078

ایمیل: info@takaapu.ir

direct download
تمامی حقوق علمی،مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکاپو می باشد.
تکاپو
دسته‌بندی‌ها
  • مدارس خاص
  • مدارس غیرانتفاعی
  • آموزشگاه هنر
  • آموزشگاه نقاشی
  • مدارس دولتی
    • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دولتی تیز هوشان
    • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
    • هنرستان فنی دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • پیش دبستان دخترانه دولتی
    • دبستان دخترانه دولتی
    • راهنمایی دخترانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه دولتی
    • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
    • پیش دبستان مختلط دولتی
    • دبستان پسرانه دولتی
    • پیش دبستان پسرانه دولتی
    • راهنمایی پسرانه دولتی
    • دبیرستان پسرانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه ایثارگران
    • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
    • مجتمع آموزشی پسرانه دولتی
    • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
    • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
    • هنرستان فنی پسرانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
  • مهد کودک ها
  • آموزشگاه زبان
  • آموزشگاه موسیقی
ثبت مرکز جدید

×

برای ارسال مرکز باید وارد سایت شوید

ارسال مرکز تنها برای اعضای سایت امکان پذیر می‌باشد.
چنانچه هم‌ اکنون عضو سایت هستید وارد شوید و در غیر این صورت در سایت ثبت نام کنید

ورود / ثبت نام

ثبت نام تنها با شماره موبایل امکان پذیر است.