• انتخاب شهر
    • (انتخاب همه)
    • مشهد
    • تهران
    • شیراز
    • اصفهان
    • کیش
    • بیرجند
    • کرج
    • سنندج
    • اصفهان
    • تبریز
    • زاهدان
    • همدان
    • اهواز
    • یزد
    • رشت
    • سمنان
    • کرمان
    • گرگان
    • ارومیه
    • کردستان
    • کاشان
    • بجنورد
  • ورود / ثبت نام
  • علاقه‌مندی ها
  • خرید پلن عضویت
  • اخبار
تکاپو
  • صفحه اصلی
  • مراکز آموزشی
    • مدارس دولتی
      • پیش دبستان مختلط دولتی
      • پیش دبستان پسرانه دولتی
      • پیش دبستان دخترانه دولتی
      • دبستان پسرانه دولتی
      • دبستان دخترانه دولتی
      • راهنمایی پسرانه دولتی
      • راهنمایی دخترانه دولتی
      • دبیرستان پسرانه دولتی
      • دبیرستان دخترانه دولتی
      • دبیرستان دخترانه ایثارگران
      • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
      • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
      • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
      • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
      • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
      • هنرستان فنی پسرانه دولتی
      • هنرستان فنی دخترانه دولتی
      • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
      • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
      • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
      • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • مهد کودک ها
    • آموزشگاه زبان
    • آموزشگاه موسیقی
  • وبلاگ
  • نقشه مراکز
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پلتفرم آموزش والدین ماهرستان
خانه / اخبار / طرح پژوهشی «تدوین الگوی صلاحیت حرفه‌ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی» بررسی شد
تکاپو

طرح پژوهشی «تدوین الگوی صلاحیت حرفه‌ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی» بررسی شد

اخبار

۲۷ اسفند ۱۴۰۰ 16 بازدید
تکاپو

آخرین مراکز آموزشی

  • هنرستان دخترانه شهدای سایپا تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه باغچه بان تماس بگیرید
  • هنرستان یادگار امام تماس بگیرید
  • هنرستان مهر وطن تماس بگیرید
  • هنرستان مقدم سامان تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه شهدای سایپا تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه باغچه بان تماس بگیرید
  • هنرستان یادگار امام تماس بگیرید
  • هنرستان مهر وطن تماس بگیرید
  • هنرستان مقدم سامان تماس بگیرید

دسته‌ بندی مراکز آموزشی

  • آموزشگاه نقاشی
  • آموزشگاه هنر
  • مدارس غیرانتفاعی
  • مدارس خاص
  • مدارس دولتی
    • مجتمع آموزشی پسرانه دولتی
    • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی پسرانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
    • دبیرستان دخترانه ایثارگران
    • دبیرستان پسرانه دولتی
    • راهنمایی پسرانه دولتی
    • پیش دبستان پسرانه دولتی
    • دبستان پسرانه دولتی
    • پیش دبستان مختلط دولتی
    • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه دولتی
    • راهنمایی دخترانه دولتی
    • دبستان دخترانه دولتی
    • پیش دبستان دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دولتی تیز هوشان
  • مهد کودک ها
  • آموزشگاه زبان
  • آموزشگاه موسیقی

طرح پژوهشی «تدوین الگوی صلاحیت حرفه‌ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی» بررسی شد

کلاس درس

تهران (پانا) – با حضور اسماعیل زارعی‌زوارکی، استاد تمام گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، طرح پژوهشی «تدوین الگوی صلاحیت حرفه‌ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی» در محل سالن کنفرانس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشریح شد.

اسماعیل زارعی‌زوارکی در این نشست با بیان اینکه در سیستم‌های آموزشی دنیا میل مشترکی برای شناسایی ویژگی‌های معلمان خوب و گسترش آن وجود دارد، گفت: پژوهش‌های بسیاری از اثر مستقیم صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان بر ارتقای کیفیت نظام آموزشی و همچنین بهبود سطح یادگیری دانش‌آموزان حکایت دارد.

وی گفت: در پژوهش حاضر از طریق بررسی مبانی نظری، مرور نظام‌مند پیشینه پژوهشی، مطالعه اسناد بالادستی آموزش و پرورش استثنایی کشور، بررسی نظر صاحب‌نظران و متخصصان آموزش دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و کارشناسان سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ابتدا صلاحیت‌های مورد انتظار معلمان آموزش و پرورش استثنایی شناسایی شده و با کشف مولفه‌های الگوی مفهومی و روندی، الگوی مربوطه طراحی و اعتباریابی شده است.

وی افزود: در این طرح همچنین شاخص‌های صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی شناسایی شده و ابزار سنجش برای سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی طراحی شده است.

استاد تمام دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای مواجه شدن با مشکلات پیش بینی نشده و تنوع نیازهای دانش آموزان به مهارت های کاملا تخصصی نیاز دارند، گفت: یکی از مهمترین چالش ها در زمینه آموزش این دانش‌آموزان، فراهم کردن محیط‌های کاری است که مشارکت و تعهد معلمان را حفظ کند و این معلمان به سبب دشواری های محیط کار خود، بیشتر در معرض فرسودگی هستند.

همچنین بخوانید :  حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل و گلزار شهدای بهشت زهرا

وی تصریح کرد: برای کارآمد بودن آموزش معلمان لازم است صلاحیت های اساسی، عملکردی و حرفه ای مورد نیاز معلمان با توجه به رویکردهای نوین، شناسایی و در قالب الگویی ارائه گردد.

این استاد دانشگاه در ادامه با تشریح روند پژوهش به ارائه یافته‌های حاصل از این پژوهش پرداخت و گفت بر اساس نتایج بدست آمده، مولفه های اصلی صلاحیت های معلمان آموزش و ‏پرورش استثنایی شامل صلاحیت های فردی، شغلی، آموزشی و سازمانی است.

‏وی افزود: از آنجایی که معلمان آموزش و پرورش استثنایی در شغل خود علاوه بر مهارت‌های معمول معلمی نیازمند مهارت ویژه‌ای برای کار تخصصی با دانش آموزان با نیازهای ویژه هستند، باید تمرکز بیشتر بر توسعه ی حوزه های صلاحیت ‌های مورد نیاز آن ها مطابق با تحولات حوزه آموزش و یادگیری صورت گیرد.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در پایان گفت: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت بویژه آشنایی معلمان با آموزش‌های مجازی و بازنگری دروس دانشگاه فرهنگیان متناسب با نیازهای دانش‌آموزان از جمله ضروریات است.

اشتراک گذاری
مطلب قبلی

آیین پایانی پویش «به رنگ مدرسه» با تقدیر از دانش‌آموزان منتخب برگزار شد

مطلب بعدی

توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

مطالب مرتبط

1 روز قبل اخبار 2 بازدید

توانمندسازی نوجوانان گامی برای بالندگی

تهران (پانا) - نخستین همایش استعداد یابی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان 13 تا 15 ساله با...

1 ماه قبل اخبار 10 بازدید

کسب نمره قبولی بیش از 2500 نفر در دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت از حدود ۱۳...

1 ماه قبل اخبار 13 بازدید

رفع مشکلات سرویس مدارس ظرف ۴۸ ساعت آتی

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت با همکاری و ضمن...

2 ماه قبل اخبار 15 بازدید

همه مدارس به حداقل یک مربی قرآن نیاز دارند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جبران...

2 ماه قبل اخبار 15 بازدید

توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم تجلیل از...

2 ماه قبل اخبار 13 بازدید

آیین پایانی پویش «به رنگ مدرسه» با تقدیر از دانش‌آموزان منتخب برگزار شد

تهران (پانا) - آیین پایانی پویش ملی «به رنگ مدرسه» با تقدیر از صاحبان نقاشی‌های منتخب...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکاپو

ما دستیار آموزشی شما هستیم ، شما پدر و مادر گرامی میتوانید به تجربه بیش از 20 سال تیم ما در حوزه آموزشی اعتماد کنید و با انتخاب های خوب خود، بهترین سرنوشت را برای فرزند دلبندتان رقم بزنید

تماس با ما

تهران دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،مرکز نوآوری کسب و کار، واحد 29

شماره تماس: 02128424656-09361584078

ایمیل: info@takaapu.ir

direct download
تمامی حقوق علمی،مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکاپو می باشد.
تکاپو
دسته‌بندی‌ها
  • آموزشگاه نقاشی
  • آموزشگاه هنر
  • مدارس غیرانتفاعی
  • مدارس خاص
  • مدارس دولتی
    • مجتمع آموزشی پسرانه دولتی
    • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی پسرانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
    • دبیرستان دخترانه ایثارگران
    • دبیرستان پسرانه دولتی
    • راهنمایی پسرانه دولتی
    • پیش دبستان پسرانه دولتی
    • دبستان پسرانه دولتی
    • پیش دبستان مختلط دولتی
    • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه دولتی
    • راهنمایی دخترانه دولتی
    • دبستان دخترانه دولتی
    • پیش دبستان دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دولتی تیز هوشان
  • مهد کودک ها
  • آموزشگاه زبان
  • آموزشگاه موسیقی
ثبت مرکز جدید

×

برای ارسال مرکز باید وارد سایت شوید

ارسال مرکز تنها برای اعضای سایت امکان پذیر می‌باشد.
چنانچه هم‌ اکنون عضو سایت هستید وارد شوید و در غیر این صورت در سایت ثبت نام کنید

ورود / ثبت نام

ثبت نام تنها با شماره موبایل امکان پذیر است.