• انتخاب شهر
    • (انتخاب همه)
    • مشهد
    • تهران
    • شیراز
    • اصفهان
    • کیش
    • بیرجند
    • کرج
    • سنندج
    • اصفهان
    • تبریز
    • زاهدان
    • همدان
    • اهواز
    • یزد
    • رشت
    • سمنان
    • کرمان
    • گرگان
    • ارومیه
    • کردستان
    • کاشان
    • بجنورد
  • ورود / ثبت نام
  • علاقه‌مندی ها
  • خرید پلن عضویت
  • اخبار
تکاپو
  • صفحه اصلی
  • مراکز آموزشی
    • مدارس دولتی
      • پیش دبستان مختلط دولتی
      • پیش دبستان پسرانه دولتی
      • پیش دبستان دخترانه دولتی
      • دبستان پسرانه دولتی
      • دبستان دخترانه دولتی
      • راهنمایی پسرانه دولتی
      • راهنمایی دخترانه دولتی
      • دبیرستان پسرانه دولتی
      • دبیرستان دخترانه دولتی
      • دبیرستان دخترانه ایثارگران
      • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
      • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
      • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
      • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
      • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
      • هنرستان فنی پسرانه دولتی
      • هنرستان فنی دخترانه دولتی
      • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
      • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
      • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
      • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • مهد کودک ها
    • آموزشگاه زبان
    • آموزشگاه موسیقی
  • وبلاگ
  • نقشه مراکز
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پلتفرم آموزش والدین ماهرستان
خانه / اخبار / با تلفیق ریاضیات و زبان، رشد مهارتی دانش‌آموز ارتقا می‌یابد
تکاپو

با تلفیق ریاضیات و زبان، رشد مهارتی دانش‌آموز ارتقا می‌یابد

اخبار , آموزش و پرورش

۲ اسفند ۱۴۰۰ 6 بازدید
تکاپو

آخرین مراکز آموزشی

  • هنرستان دخترانه شهدای سایپا تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه باغچه بان تماس بگیرید
  • هنرستان یادگار امام تماس بگیرید
  • هنرستان مهر وطن تماس بگیرید
  • هنرستان مقدم سامان تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه شهدای سایپا تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه باغچه بان تماس بگیرید
  • هنرستان یادگار امام تماس بگیرید
  • هنرستان مهر وطن تماس بگیرید
  • هنرستان مقدم سامان تماس بگیرید

دسته‌ بندی مراکز آموزشی

  • آموزشگاه نقاشی
  • آموزشگاه هنر
  • مدارس غیرانتفاعی
  • مدارس خاص
  • مدارس دولتی
    • مجتمع آموزشی پسرانه دولتی
    • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی پسرانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
    • دبیرستان دخترانه ایثارگران
    • دبیرستان پسرانه دولتی
    • راهنمایی پسرانه دولتی
    • پیش دبستان پسرانه دولتی
    • دبستان پسرانه دولتی
    • پیش دبستان مختلط دولتی
    • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه دولتی
    • راهنمایی دخترانه دولتی
    • دبستان دخترانه دولتی
    • پیش دبستان دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دولتی تیز هوشان
  • مهد کودک ها
  • آموزشگاه زبان
  • آموزشگاه موسیقی

با تلفیق ریاضیات و زبان، رشد مهارتی دانش‌آموز ارتقا می‌یابد






پانا



آموزش و پرورش












دانشیار دانشگاه تهران:

با تلفیق ریاضیات و زبان، رشد مهارتی دانش‌آموز ارتقا می‌یابد

با تلفیق ریاضیات و زبان، رشد مهارتی دانش‌آموز ارتقا می‌یابد

2/21/2022 8:21:00 AM
2/21/2022 8:21:00 AM
دوشنبه 2 اسفند 1400 – 08:21


ر

تهران (پانا) – دانشیار گروه روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهران با بیان اینکه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی در عناصر شناختی ضعیف هستند و این موضوع بر روی رشد زبان تأثیر می‌گذارد، گفت با تلفیق ریاضیات و زبان، رشد مهارتی به‌ویژه در مسائلی که به‌صورت نوشتاری برای دانش‌آموز مطرح می‌شود، ارتقا می‌یابد.

میز گفت‌وگوی تخصصی با موضوع “ریاضیات کارکردی؛ چرایی و چگونگی” با حضور علی‌اکبر ارجمندنیا دانشیار گروه روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه تهران در سالن کنفرانس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد.

علی‌اکبر ارجمندنیا در این نشست که از شبکه شاد نیز پخش شد، با بیان اینکه عناصر اصلی آموزش ریاضیات برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی در سه حیطه جمع‌بندی می‌شوند، گفت: این دانش‌آموزان باید به مفاهیم و مهارت‌های ریاضی مانند علامت‌های ریاضی آگاهی داشته باشند و ساختارهای ادراکی مانند شکل و حجم را درک کنند، هم چنین در راهبردهای کلی مانند روش حل مسئله به شناخت کافی برسند.

وی با بیان اینکه دانش ریاضیاتی فرد می‌تواند در سه حوزه خود را نشان دهد، گفت: “رسیدن به راه‌حل مسئله با استفاده از دانش رویه‌ای” ، “داشتن انعطاف‌پذیری رویه‌ای و به‌کارگیری راه‌حل‌های مختلف برای حل مسئله” و “داشتن دانش مفهومی با رویکرد درک ایده مسئله” سه حوزه دانش ریاضیاتی افراد است.

ارجمندنیا با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای کم‌توانی هوشی برای یادگیری درس ریاضیات نیازمند تلفیق ریاضیات آموزشی و کارکردی هستند، گفت: هدف‌های عمده ریاضیات کارکردی شامل دانستن، به‌کارگرفتن، ارتباط برقرار کردن و رشد عاطفی است.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان پس از یادگیری مفهوم ریاضی و به‌کارگیری آن، نیازمند ارتباط با دیگران از طریق دانش خود هستند تا به رشد عاطفی برسند.

دانشیار دانشگاه تهران به الگوی مفهومی ریاضیات کارکردی اشاره کرد و گفت: اعداد، اصطلاحات ریاضی، وسایل مرتبط با ریاضی، شمارش، اشکال هندسی، پول و خرید، زمان، اندازه‌گیری و عملیات عددی از جمله عناصر ریاضیات کارکردی است.

وی با بیان اینکه الگوی مفهومی ریاضیات کارکردی 4 هدف اساسی را برای آموزش ریاضیات دانش‌آموزان دارای کم‌توان ذهنی دنبال می‌کند گفت: این الگو به دانش‌آموز کمک می‌کند که بتواند به طور انتقادی درباره ریاضیات فکر کند، دیدگاه‌ها را بیان کند، منطقی بحث کند و مسئله را به طور مؤثر حل کند و دانش‌آموز را به مهارت‌هایی مجهز کند که در زندگی روزمره به آن ها نیاز دارد.

وی افزود: هم چنین به دانش‌آموز کمک می‌کند تا مهارت‌های ریاضیاتی را برای استفاده مؤثر در جامعه خودش یاد بگیرد و یادگیری مشارکتی را از طریق تکالیف پروژه محور که تمرین‌های ریاضی را با کاربردهای عملی یکی می‌کنند، بسترسازی کند.

دانشیار دانشگاه تهران با اشاره به اصول آموزش ریاضیات برای دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی گفت: برای آموزش این دانش‌آموزان باید کمی از کتاب فاصله گرفت، بازی‌های آموزشی طراحی کرد و از بازنمایی‌های دیداری مانند استفاده از ابزارهای دست‌ورزی در جمع و تفریق استفاده نمود.

وی افزود: هم چنین استفاده از فناوری مانند استفاده از ماشین‌حساب یا وب‌سایت‌هایی که با استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی آموزش ریاضیات را جذاب و عینی می‌کنند نیز مفید خواهد بود.

ارجمندنیا با بیان اینکه دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی در عناصر شناختی ضعیف هستند و این موضوع بر روی رشد زبان تأثیر می‌گذارد، گفت: با تلفیق ریاضیات و زبان، رشد مهارتی به‌ویژه در مسائلی که به‌صورت نوشتاری برای دانش‌آموز مطرح می‌شود، ارتقاء می‌یابد.

وی در پایان تصریح کرد: اگرچه برای دانش‌آموزانی که امکان خواندن ندارند، مانند دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی نیمه شدید، الزام است که معلم با صدای بلند بخواند و همیشه باید به تقاضاهای زبان‌شناختی که در ارزیابی‌های ریاضیات وجود دارد، توجه شود.

شایان‌ذکر است این میز گفتگوی تخصصی برای ارائه نتایج پژوهشی در حوزه آموزش ریاضی به دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی که توسط علی‌اکبر ارجمندنیا و با درخواست سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی صورت‌گرفته بود، برگزار شد.


علی‌اکبر ارجمندنیا


ریاضیات کارکردی


اخبار مرتبط
  • اجرای آزمایشی 2 رشته داژبال و طناب‌زنی در مدارس استثنایی 16 استان

  • دومین کلاس درس تربیت‌بدنی در کشور ویژه دانش‌آموزان استثنایی افتتاح شد

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.


نظر شما با موفقیت ثبت شد

همچنین بخوانید :  دانشگاه فرهنگیان با 64 پردیس در 32 استان کار تعلیم و تربیت معلمان را برعهده دارد
اشتراک گذاری
مطلب قبلی

اظهار امیدواری برای سنددار‌شدن املاک متعلق به آموزش و پرورش

مطلب بعدی

استفاده روزانه 10 میلیون نفری از «شبکه شاد»

مطالب مرتبط

2 روز قبل اخبار 2 بازدید

توانمندسازی نوجوانان گامی برای بالندگی

تهران (پانا) - نخستین همایش استعداد یابی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان 13 تا 15 ساله با...

1 ماه قبل اخبار 10 بازدید

کسب نمره قبولی بیش از 2500 نفر در دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت از حدود ۱۳...

1 ماه قبل اخبار 13 بازدید

رفع مشکلات سرویس مدارس ظرف ۴۸ ساعت آتی

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت با همکاری و ضمن...

2 ماه قبل اخبار 15 بازدید

همه مدارس به حداقل یک مربی قرآن نیاز دارند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جبران...

2 ماه قبل اخبار 15 بازدید

توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم تجلیل از...

2 ماه قبل اخبار 17 بازدید

طرح پژوهشی «تدوین الگوی صلاحیت حرفه‌ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی» بررسی شد

تهران (پانا) - با حضور اسماعیل زارعی‌زوارکی، استاد تمام گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، طرح پژوهشی...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکاپو

ما دستیار آموزشی شما هستیم ، شما پدر و مادر گرامی میتوانید به تجربه بیش از 20 سال تیم ما در حوزه آموزشی اعتماد کنید و با انتخاب های خوب خود، بهترین سرنوشت را برای فرزند دلبندتان رقم بزنید

تماس با ما

تهران دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،مرکز نوآوری کسب و کار، واحد 29

شماره تماس: 02128424656-09361584078

ایمیل: info@takaapu.ir

direct download
تمامی حقوق علمی،مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکاپو می باشد.
تکاپو
دسته‌بندی‌ها
  • آموزشگاه نقاشی
  • آموزشگاه هنر
  • مدارس غیرانتفاعی
  • مدارس خاص
  • مدارس دولتی
    • مجتمع آموزشی پسرانه دولتی
    • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی پسرانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
    • دبیرستان دخترانه ایثارگران
    • دبیرستان پسرانه دولتی
    • راهنمایی پسرانه دولتی
    • پیش دبستان پسرانه دولتی
    • دبستان پسرانه دولتی
    • پیش دبستان مختلط دولتی
    • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه دولتی
    • راهنمایی دخترانه دولتی
    • دبستان دخترانه دولتی
    • پیش دبستان دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دولتی تیز هوشان
  • مهد کودک ها
  • آموزشگاه زبان
  • آموزشگاه موسیقی
ثبت مرکز جدید

×

برای ارسال مرکز باید وارد سایت شوید

ارسال مرکز تنها برای اعضای سایت امکان پذیر می‌باشد.
چنانچه هم‌ اکنون عضو سایت هستید وارد شوید و در غیر این صورت در سایت ثبت نام کنید

ورود / ثبت نام

ثبت نام تنها با شماره موبایل امکان پذیر است.