• انتخاب شهر
    • (انتخاب همه)
    • مشهد
    • تهران
    • شیراز
    • اصفهان
    • کیش
    • بیرجند
    • کرج
    • سنندج
    • اصفهان
    • تبریز
    • زاهدان
    • همدان
    • اهواز
    • یزد
    • رشت
    • سمنان
    • کرمان
    • گرگان
    • ارومیه
    • کردستان
    • کاشان
    • بجنورد
  • ورود / ثبت نام
  • علاقه‌مندی ها
  • خرید پلن عضویت
  • اخبار
تکاپو
  • صفحه اصلی
  • مراکز آموزشی
    • مدارس دولتی
      • پیش دبستان مختلط دولتی
      • پیش دبستان پسرانه دولتی
      • پیش دبستان دخترانه دولتی
      • دبستان پسرانه دولتی
      • دبستان دخترانه دولتی
      • راهنمایی پسرانه دولتی
      • راهنمایی دخترانه دولتی
      • دبیرستان پسرانه دولتی
      • دبیرستان دخترانه دولتی
      • دبیرستان دخترانه ایثارگران
      • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
      • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
      • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
      • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
      • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
      • هنرستان فنی پسرانه دولتی
      • هنرستان فنی دخترانه دولتی
      • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
      • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
      • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
      • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • مهد کودک ها
    • آموزشگاه زبان
    • آموزشگاه موسیقی
  • وبلاگ
  • نقشه مراکز
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پلتفرم آموزش والدین ماهرستان
خانه / اخبار / از مدرسه تا آموزش مجازی؛ آموزش حضوری جایگزین ندارد
تکاپو

از مدرسه تا آموزش مجازی؛ آموزش حضوری جایگزین ندارد

اخبار

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ 5 بازدید
تکاپو

آخرین مراکز آموزشی

  • هنرستان دخترانه شهدای سایپا تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه باغچه بان تماس بگیرید
  • هنرستان یادگار امام تماس بگیرید
  • هنرستان مهر وطن تماس بگیرید
  • هنرستان مقدم سامان تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه شهدای سایپا تماس بگیرید
  • هنرستان دخترانه باغچه بان تماس بگیرید
  • هنرستان یادگار امام تماس بگیرید
  • هنرستان مهر وطن تماس بگیرید
  • هنرستان مقدم سامان تماس بگیرید

دسته‌ بندی مراکز آموزشی

  • آموزشگاه نقاشی
  • آموزشگاه هنر
  • مدارس غیرانتفاعی
  • مدارس خاص
  • مدارس دولتی
    • مجتمع آموزشی پسرانه دولتی
    • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی پسرانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
    • دبیرستان دخترانه ایثارگران
    • دبیرستان پسرانه دولتی
    • راهنمایی پسرانه دولتی
    • پیش دبستان پسرانه دولتی
    • دبستان پسرانه دولتی
    • پیش دبستان مختلط دولتی
    • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه دولتی
    • راهنمایی دخترانه دولتی
    • دبستان دخترانه دولتی
    • پیش دبستان دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دولتی تیز هوشان
  • مهد کودک ها
  • آموزشگاه زبان
  • آموزشگاه موسیقی

از مدرسه تا آموزش مجازی؛ آموزش حضوری جایگزین ندارد

آموزش غیر حضوری

تبریز (پانا) – با شیوع ویروس کرونا، آموزش دچار تغییر و تحولات زیادی شد و مدارس به ناچار برای ادامه فعالیت به آموزش غیرحضوری روی آوردند، اما آموزش غیرحضوری نه تنها برای دانش‌افزایی دانش آموزان کافی نبوده، بلکه سبب کاهش یادگیری آنها نیزشده است . به گفته بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان، حضور در کلاس‌های درس تاثیر بسیاری بر یادگیری و اجتماعی شدن دانش‌آموزان دارد.

از اوایل اسفند ۹۸ ویروسی عجیب که از چند ماه قبل از آن زمزمه های پخش شدنش در بخش هایی از چین به گوش می رسید بسیار جدی شد و علاوه بر جهان به ایران نیز سرایت کرد تا این کیهان دچار دگرگونی و تغییر بسیار فاحشی شود.

حدود 3 سال از همنشینی این ویروس با مردم ایران می گذرد و آن ویروس ناشناخته امروزه همسفره ما شده و رفیقان شفیق خود که ماسک و الکل و ضدعفونی است را همراه خود آورده و دیگر ناشناخته و ویروس جدیدی نیست و همه مردم در این زمینه متخصص شده اند، اما این روزها دیگر چندان خبری از رعایت و پرهیز نیست.

روند معکوس و منفی نمرات در آموزش های غیرحضوری و امتحانات حضوری

حسین رحمتی؛ دانش آموز یازدهمی در گفت و گو با پانا، اصلی ترین تغییر را در دوران کرونا، در سطح سواد و نمرات دانش آموزان دانسته و بر روند معکوس و منفی نمرات پس از برگزاری امتحانات حضوری تاکید کرده و یکی از اصلی ترین مشکلات به وجود آمده توسط افت نمرات را ناامیدی نسبت به ادامه تحصیل و ترک تحصیل زودهنگام عنوان کرد.

همچنین بخوانید :  نحوه سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 1402-1401

رحمتی با توجه به تجربیات خود در استفاده از برنامه شاد، وضعیت این برنامه را در ابتدای شروع به کار خود ضعیف دانسته و چنین صحبت کرد:«در کل می‌توان گفت به جز سرعت، این برنامه امکانات خوبی دارد ولی باز هم کاستی هایی در آن دیده می شود.»

کرونا ، دانش آموزان را با نکات دیگر تلفن همراه و جنبه های مفید رسانه های ارتباط جمعی آشنا کرد

نایب زلفی یکی از معاونین پرورشی در رابطه با اصلی ترین تغییر در ایام کرونا در نظام آموزشی کشور به گفت و گو با پانا پرداخت و گفت:« وجود مشکلات در هر دوره و زمان باعث پیشرفت بشر می شود و همه گیری ویروس کرونا نیز سبب پیشرفت نظام آموزشی و عاملی برای آشنایی معلمان با تکنولوژی های امروزی و شیوه نوین آموزشی شده است. »

وی افزود:«دانش آموزان با آمدن این ویروس، متوجه شدند که از تلفن های هوشمند علاوه بر بازی، درس نیز می توان خواند. بنابراین سبک های جدید یادگیری و یاددهی در این مقطع از زمان ابداع شد که صد البته همچنان جای تکامل دارد.»

وی در باره برنامه شاد پس از سه سال از شروع فعالیت این شبکه بیان کرد:« نسبت به ۲ سال قبل این پلتفرم بسیار بهتر شده است و در حال حاضر توانایی های این برنامه قابل تامل است .»

طبق نظر امیر مهدی عبد جودی، دانش آموز دبیرستانی نیز اصلی ترین موضوع در ایام کرونا پایمال شدن عدالت بین دانش آموزان و ارزیابی آنهاست. این دانش آموز ساعی نتیجه آموزش مجازی و امتحانات حضوری را نمرات بد، استرس و ناامیدی دانست.

با همه گیری کرونا و آموزش های آنلاین؛ لذت و یادگیری درس خواندن در دانش آموزان از بین رفته است

امیرحسین پورعشقی، دانش آموزی دیگر نیز اصلی ترین تغییر در ایام کرونا را در یادگیری دانسته و این ویروس را باعث و بانی از بین رفتن لذت یادگیری و سطح درک مطالب درسی عنوان کرد.

همچنین بخوانید :  بنای دولت تسهیل دسترسی مردم به دستگاه‌ها و خدمات دولتی است

پورعشقی بر استفاده برخی مدارس از پیام‌رسان های دیگر برای آموزش تاکید کرده و این مدارس را بی اطلاع از سطح فنی برنامه شاد دانسته و چنین صحبت کرد:« خود من به شخصه دانش آموز یکی از مدارسی بودم که در بستر دیگری درس خواندم نه در شاد، اما در کل این برنامه را قابل قبول می دانم.»

تغییر آموزش و تربیت در پاندمی کرونا

آموزش های غیرحضوری منجر به افزایش ناخودآگاه سطح بی سوادی در مدرسه و دانش آموزان شد

کریم زاده نیز یکی از معاونان اجرایی مدارس تبریز، اصلی ترین تغییر را در دو جنبه آموزش و تربیت دانسته و چنین صحبت کرد:«به نظر من اصلی ترین تغییر در این دو جنبه روی داد، آموزش و تربیت، زیرا همه دانش آموزان به نوعی احساس مسئولیت نداشتند تا واقعا درس بخوانند و درگیر مسائل جانبی می شدند و این منجر به افزایش سطح بی‌سوادی در مدرسه و در بین دانش آموزان شد.»

گفتنی است که به قطع مشخص است که وجود محدودیت و نبود امکان برای برگزاری حضوری کلاس های درس، حال و هوای نوینی به زندگی دانش آموزان و به ویژه معلمان داده است و علاوه بر مضرات، نکات مثبت جالبی نیز داشت که از جمله آنان می توان به اوج گیری های کرونا، عدم رعایت مردم و صد البته بلاتکلیفی دانش آموزان که لذت درس خواندن را از بین برده و اهمیت یادگیری را به تباهی کشانده است، اشاره کرد.

در تمام دنیا همزمان با همه گیری ویروس کروونا آموزش تعطیل نشد و ادامه پیدا کرد فقط نکته قابل توجه در مدارس کشورهای دیگر، رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان و معلمان در فضای مدرسه بوده است . بنابراین ما هم می توانیم در کشور با رعایت تمام جوانب توصیه شده در خصوص این بیماری، آموزش حضوری را از سر بگیریم و مانع از هر گونه افت تحصیلی و کاهش سواد عمیق در میان دانش آموزان شویم.

همچنین بخوانید :  حضور دانش‌آموز در مدرسه، نبض فعالیت موثر و کارآمد است

دانش آموز خبرنگار: عطا خباز

اشتراک گذاری
مطلب قبلی

2 شرط برای حضور در اردوهای راهیان نور

مطلب بعدی

تقدیر از دانش‌آموز برتر کشوری در مسابقات وزارت آموزش و پرورش در امیدیه

مطالب مرتبط

1 روز قبل اخبار 2 بازدید

توانمندسازی نوجوانان گامی برای بالندگی

تهران (پانا) - نخستین همایش استعداد یابی و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان 13 تا 15 ساله با...

1 ماه قبل اخبار 10 بازدید

کسب نمره قبولی بیش از 2500 نفر در دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت از حدود ۱۳...

1 ماه قبل اخبار 12 بازدید

رفع مشکلات سرویس مدارس ظرف ۴۸ ساعت آتی

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش گفت با همکاری و ضمن...

2 ماه قبل اخبار 14 بازدید

همه مدارس به حداقل یک مربی قرآن نیاز دارند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جبران...

2 ماه قبل اخبار 15 بازدید

توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در مراسم تجلیل از...

2 ماه قبل اخبار 16 بازدید

طرح پژوهشی «تدوین الگوی صلاحیت حرفه‌ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی» بررسی شد

تهران (پانا) - با حضور اسماعیل زارعی‌زوارکی، استاد تمام گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، طرح پژوهشی...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تکاپو

ما دستیار آموزشی شما هستیم ، شما پدر و مادر گرامی میتوانید به تجربه بیش از 20 سال تیم ما در حوزه آموزشی اعتماد کنید و با انتخاب های خوب خود، بهترین سرنوشت را برای فرزند دلبندتان رقم بزنید

تماس با ما

تهران دانشکده مدیریت دانشگاه تهران،مرکز نوآوری کسب و کار، واحد 29

شماره تماس: 02128424656-09361584078

ایمیل: info@takaapu.ir

direct download
تمامی حقوق علمی،مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکاپو می باشد.
تکاپو
دسته‌بندی‌ها
  • آموزشگاه نقاشی
  • آموزشگاه هنر
  • مدارس غیرانتفاعی
  • مدارس خاص
  • مدارس دولتی
    • مجتمع آموزشی پسرانه دولتی
    • پیش دانشگاهی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی پسرانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای دخترانه دولتی
    • هنرستان حرفه ای پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش دخترانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه تیزهوشان
    • دبیرستان دخترانه ایثارگران
    • دبیرستان پسرانه دولتی
    • راهنمایی پسرانه دولتی
    • پیش دبستان پسرانه دولتی
    • دبستان پسرانه دولتی
    • پیش دبستان مختلط دولتی
    • پیش دانشگاهی پسرانه دولتی
    • هنرستان کاردانش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دخترانه دولتی
    • راهنمایی دخترانه دولتی
    • دبستان دخترانه دولتی
    • پیش دبستان دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزشی دخترانه دولتی
    • هنرستان فنی دخترانه دولتی
    • مجتمع آموزش پسرانه دولتی
    • دبیرستان دولتی تیز هوشان
  • مهد کودک ها
  • آموزشگاه زبان
  • آموزشگاه موسیقی
ثبت مرکز جدید

×

برای ارسال مرکز باید وارد سایت شوید

ارسال مرکز تنها برای اعضای سایت امکان پذیر می‌باشد.
چنانچه هم‌ اکنون عضو سایت هستید وارد شوید و در غیر این صورت در سایت ثبت نام کنید

ورود / ثبت نام

ثبت نام تنها با شماره موبایل امکان پذیر است.